piątek, 9 stycznia 2015

przysmaki karnawałowe

Rillettes z curry,
czyli bardzo dobra pasta na kanapki
Składniki: 
150 g ugotowanego mięsa z kurczaka, 
które rozdrabniamy nożem
100 g kremowego serka np. Philadelphia
100 g serka homogenizowanego
( u mnie 200 g twarogu zmiksowanego z 2 łyżkami 
oleju lnianego)
1 łyżeczka curry
garść posiekanych rodzynek
1 jabłko- drobna kostka( ja nie dodałam)
sól, pieprz, łyżka posiekanej kolendry( nie miałam...)
dodałam za to łyżkę przyprawy 
z suszonymi pomidorami, czosnkiem niedźwiedzim
 i czarnuszką
 ( Dary Natury do kupienia m.in w Rossmannie)
Dobrze komponuje się z piklami ogórkowymi.
Pierożki- uszka smażone na głębokim tłuszczu
Ciasto:
100 g mąki
1 jajko
3 łyżki wody
1 łyżka kwaśnej śmietany
1/2 łyżki masła
sól
Zagniatamy ciasto, wałkujemy, wycinamy kwadraty,
 które wypełniamy farszem grzybowym lub kapustą
 z grzybami, lepimy uszka
i smażymy z obu stron na rozgrzanym oleju. 
Podajemy do barszczu.
Radzę podwoić proporcje;)
smacznego:)
Kuszą mnie też takie domowe bagietki:

1 komentarz:

  1. mniam, i na rilletes i na pierożki :) ta godzina a tu takie smakołyki.

    OdpowiedzUsuń